Wat betekent Brexit voor marketeers?

Flag of European Union

De stemmen zijn binnen en de uitslag is bekend: de UK zal de Europese Unie verlaten. Maar de daadwerkelijke ‘Brexit’ is niet binnen 1 nacht geregeld, het proces dat nu zal volgen kan lang gaan duren. Wat is het effect van de uitslag voor marketeers? Lees verder »

DDMA verwelkomt negen nieuwe leden

shutterstock_396557770

DDMA verwelkomt negen nieuwe leden: Bikkelhart, Addurance, Consumatrix, ENGIE Nederland, Vereniging Bartiméus Sonneheerdt, Reclamefolder.nl, Abovo Media B.V., Loyalty Concepts International & Bestpractice.world. Benieuwd wat onze nieuwe leden doen?
Lees verder »

Blogs

Bestel nu: het complete overzicht van data gerelateerde marketingwetten in meer dan 30* landen

fedma

De Europese marketingkoepel FEDMA, lanceert ook dit jaar weer het Legal Fact Pack: een praktisch en compleet overzicht van data gerelateerde marketingwetgeving in meer dan 30 landen, waaronder 20 EU Lidstaten. In het overzicht komen naast de EU Lidstaten onder andere ook de V.S., Singapore en Canada aan bod. Moet een database in Duitsland wel of niet worden geregistreerd? Is voor het versturen van een marketing nieuwsbrief in de V.S. toestemming nodig? En hoe is de cookiewet geïmplementeerd in Frankrijk? Met het Legal Fact Pack kunnen marketeers gemakkelijk zien hoe deze wetgeving is geïmplementeerd in meer dan 30 landen. DDMA leden kunnen het Legal Fact Pack nu met een aantrekkelijke korting bestellen. Lees verder »

Op weg naar een duurzame data-economie: vier tips voor een datastrategie

shutterstock_436005751

Onlangs publiceerden brancheorganisatie DDMA en GfK het DDMA Privacy Onderzoek 2016. Een van de belangrijkste conclusies is dat Nederlanders het uitwisselen van persoonsgegevens accepteren als onderdeel van de moderne economie, maar niet het gevoel hebben hier zelf van te profiteren. Zo ontstaat een scheve verhouding, die er op de lange termijn voor zorgt dat de data-economie niet duurzaam is. Wat kunnen bedrijven en marketeers doen om de meerwaarde van het gebruik van data beter te laten zien aan consumenten? Hier zijn vier tips voor het opstellen van een gedegen datapropositie. Lees verder »

Data-uitwisseling tussen de EU en de V.S.: mag het nog?

Artikel Privacy Shield

De wetgeving rond data-uitwisseling vanuit de EU naar de V.S. staat sinds eind vorig jaar – door een beslissing van het Europese Hof van Justitie – op losse schroeven. Maar ondertussen gaat er nog steeds veel data vanuit Europa naar de V.S. Marketeers maken en masse gebruik van data-opslag in Google Drive, customer audience-diensten of een bewerker die gevestigd is in de V.S. De Europese wetgever werkt daarom aan een nieuw wetgevingsraamwerk, het zogenaamde EU-U.S. Privacy Shield. Maar er is veel kritiek op dit conceptbesluit geuit. Wanneer kunnen we duidelijkheid verwachten? Wat houdt de kritiek in, en wat moet er intussen geregeld worden? Lees verder »

Lees oudere artikelen