79% van de marketeers snakt naar data-talent

Zwart vlak DM Barometer De Marketeer in 2015

Marketingafdelingen zijn onvoldoende toegespitst op de kansen die data biedt. Oorzaken? De huidige technische infrastructuur en de talent gap. Marketingafdelingen snakken naar data minded marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. Dit blijkt uit de ‘DM Barometer – De marketeer in 2015’, een initiatief van DDMA, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing. Lees verder »

Compilatie clinic ‘Marketing automation cases’

uitgel afb

Op dinsdag 27 januari heeft op het DDMA-bureau de eerste editie van een viertal clinics Datamanagement plaatsgevonden. Marketing automation neemt een vlucht. Er is een omslagpunt bereikt waarbij veel bedrijven de stap aan het maken zijn om het te gaan doen, als ze het niet al doen. Precies daarom is marketing automation het thema van een viertal clinics georganiseerd door de DDMA-commissie Klantdata & Dialoog. De eerste clinic met cases van KPN, 4Orange en Rik Vera was een succes!

Lees verder »

Blogs

Profileren en datasecurity op de agenda van het CBP

slot privacy

Vandaag, op de Internationale Dag van de Privacy, gunt de privacytoezichthouder ons een blik in de agenda voor 2015. Twee thema’s waarop de toezichthouder zich komend jaar (o.a.) gaat richten: profilering en beveiliging van persoonsgegevens.  De toezichthouder heeft bij de keuze voor de thema’s rekening gehouden met de actuele ontwikkelingen op het gebied van privacy.

Lees verder »

Marketeer, maar ook labrat?  

Test Vel3

DDMA opent in het voorjaar de deuren van de Data Academie. Een ‘huis’ waar opleidingen worden ondergebracht, relevant voor data minded marketeers, datavrezende marketeers en CMO’s die de ogen voor datakansen niet langer kunnen sluiten. De Data Academie is het haar naam niet waard als zij niet eerst haar cursusaanbod test. Daarom een oproep aan alle aangesloten DDMA leden; neem tegen een scherp tarief als eerste deel aan het onderwijslab van de Data Academie.

Lees verder »

Kennisbank Tip: Bedrijven weten analyse van data nog niet op waarde te schatten

kennisbank tip

Bestuurders van ondernemingen wereldwijd hebben nog weinig op met de analyse en de toepassing van klantgegevens en andere data. Initiatieven op het gebied van data-analyse binnen de bedrijven krijgen over het algemeen weinig steun van het management en staan ook niet altijd bovenaan op de bestuursagenda. Het management begrijpt bovendien veelal niet hoe zij het maximale rendement uit dit soort data-analyses kunnen halen. Dit blijkt uit een internationaal onderzoek van KPMG. Lees verder »

Lees oudere artikelen