DDMA opent de deuren van de Data Academie

Test Vel3

Begin 2015 aangekondigd en nu officieel geopend; de Data Academie. De Data Academie is een instituut van de marketeer, voor de marketeer. Op verzoek van de achterban is DDMA op zoek gegaan naar een antwoord op het tekort aan datakennis op marketingafdelingen. De oplossing ligt in educatie. Educatie door experts uit het veld en uit het onderwijs. Zij onderwijzen marketeers via korte, praktische cursussen.

Lees verder »

Gebruik van folder app stijgt sterk

folders

Met een totaalbereik van 12,7 miljoen lezers is de huis-aan-huis folder een krachtig medium, 96% van de Nederlanders leest wel eens een folder. Opvallend is de groei van het gebruik van folder apps. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen. De papieren folder blijft echter onverminderd populair: de folder heeft een netto bereik van 11,3 miljoen mensen. Na het lezen van een papieren folder komt meer dan 80% in actie. Voor ruim de helft van de Nederlanders (53%) zou het een groot gemis zijn als er geen folders meer zouden verschijnen. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM. Lees verder »

Blogs

DDMA publiceert cookie compliance kit

DDMA_cookiecompliancekit

Waarschuwingen toezichthouder zorgen voor onzekerheid

Geenstijl maakte onlangs bekend een waarschuwing van de toezichthouder ACM te hebben gekregen over hun cookiepolicy. En zij zijn niet de enige. De branchevereniging voor marketing, DDMA, is de afgelopen weken veel gebeld door websitehouders. Daarom publiceert zij nu een cookie compliance kit. DDMA voorzitter Henry Meijdam: “mensen snappen de materie niet meer. Met deze DDMA cookie compliance kit scheppen we helderheid. In de factsheet lees je voor welke cookies je toestemming moet vragen en hoe de consument geïnformeerd moet worden. Met onze “Cookiechecker”, een Chrome plugin, kan je bekijken welke cookies vanuit jouw domeinen geplaatst worden en je melding compleet maken.” Lees verder »

The year after: Saartje de Wit over het winnen van de E-mail M|V award 2014

IMG_1210

Allemaal leuk en aardig die awards in de branche. Applaus, een persbericht met je naam in de kop en een award voor op de schouw. Maar wat levert zo’n overwinning nou verder nog op? Binnenkort is de jaarlijkse uitreiking van de DDMA E-mail @wards waarvoor de branche de beste e-mailmarketeer van 2015 kan nomineren. We spraken met Saartje de Wit (OHRA/Delta Lloyd) die vorig jaar met de E-mail M|V 2014 Award werd bekroond en we vroegen haar wat er te merken is van de roem vanaf ‘the day after’. Lees verder »

Consumenten kiezen beste folders van Nederland

1

De afgelopen weken hebben consumenten weer kunnen stemmen op hun favoriete folder. Consumenten konden kiezen uit drie categorieën: Nationaal food, Nationaal non-food en Regionaal. Per folder kon specifiek aangegeven worden welk onderdeel het hoogste wordt gewaardeerd. De genomineerden in de categorie Nationaal food zijn: Dirk, Hoogvliet en PLUS. De folders van Intratuin, Xenos en Zinzi zijn de genomineerden in de categorie Nationaal non-food. Boer Staphorst en Klein gaan de strijd met elkaar aan in de categorie Regionaal. De winnaars van de derde editie van de Beste Folder Award worden op donderdag 21 mei tijdens het Brievenbusreclame Congres bekendgemaakt. Lees verder »

Lees oudere artikelen