Branchevereniging voor dialoogmarketing

Sector committeert zich aan nieuwe regels straatwerving en colportage

Aanbellen_voordeur

DDMA-leden hebben unaniem ingestemd met de invoering van een Code Fieldmarketing. In deze code staan regels voor werving op straat en aan de deur. Henry Meijdam, voorzitter DDMA: “Fieldmarketing wordt veelvuldig en succesvol ingezet. Maar dit moet op een verantwoorde manier gebeuren. Een consument moet zich niet belaagd voelen op straat of aan de deur. Zo geven we werftijden voor colportage, regels voor het respectvol benaderen van een consument en verplichten we wervers om bestaande Bel-niet-aan stickers, zoals van Kassa en de Consumentenbond te respecteren.” Lees verder »

De genomineerden voor de Dialogue Marketing Awards 2015 zijn bekend!

Logo DM Awards  kopie

De sector heeft bepaald welke marketeers kans maken op de Dialogue Marketing Awards van 2015. Richard Brandhorst (Airmiles), Marc Borgers (Borgers & Straathof) en Richard Otto (Adformatie) maken kans om Dialogue Marketeer of the Year te worden. Annefloor Samson (UPC) en Tessa Hoddenbagh (ING) zijn genomineerd voor Dialogue Marketing Talent. Beide awards worden op donderdag 8 januari uitgereikt voorafgaand aan de Leukste Nieuwjaarsborrel van DDMA en DeMeter. Lees verder »

Blogs

Sector wil investeren in gesprekskwaliteit telemarketing

Luisteren

Voor veel organisaties blijft de telefoon het kanaal waarbij de consument het vaakst overgaat tot conversie. Maar  opdrachtgevers zien de noodzaak te investeren in gesprekskwaliteit. Onder meer door bestaande afrekenmodellen onder de loep te nemen en verantwoordelijkheden van respectievelijk call center en adverteerder beter te beleggen. Dit blijkt uit een verkennende analyse van de DDMA Commissie Telemarketing. Lees verder »

ACM: Druk op telefoontoets is geen schriftelijke bevestiging

telefoontoets

Een druk op de telefoontoets telt niet als schriftelijke bevestiging van een contract dat telefonisch is afgesloten. Dit zei ACM Directeur Consumenten Bernadette van Buchem reeds op de recente DDMA bijeenkomst over 360 graden klantcontact. Nu heeft ACM dit ook op haar websites duidelijk gemaakt. Lees verder »

Het effect van spel-, taal- en typfouten

Het effect van spel-, taal- en typfouten

Als consultant op de afdeling Campaign Services krijg ik dagelijks vele e-mails onder ogen. In een aanzienlijk deel van de projecten die ik begeleid ontdek ik spel-, taal- en typfouten in de e-mails die wij voor onze klanten opmaken. Persoonlijk stoor ik me er zeer aan, maar wat vindt Nederland? Lees verder »

Lees oudere artikelen